شیده فاضلی

Shide Fazeli

شیده فاضلی متولد ۱۳۶۵ فراگیری موسیقی را از هشت سالگی زیر نظر اساتید ارف آغاز کرد، در ده سالگی با ورود به هنرستان موسیقی دختران ساز پیانو را به عنوان ساز تخصصی خود برگزید و پس از آنکه با گذراندن دوره ی عالی موسیقی موفق به اخذ مدرک دیپلم در رشته ی آهنگسازی شد،  تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته ی ساز جهانی، تخصص پیانو، ادامه داد.

او پیانو را زیر نظر اساتیدی چون سرکیسیان، ناصحی، ده بستی، ماکاریان و آهنگسازی را زیر نظر استاد روشن روان و توکلی آموزش دیده است.

از سن هجده سالگی کنسرت ها و رسیتال های متعددی در فرهنگسراها و تالارهای معتبر کشور از قبیل تالار وحدت، فرهنگسرای نیاوران، فرهنکسرای ارسباران و تالار رودکی در زمینه ی موسیقی کلاسیک و مدرن اجرا کرده که از مهم ترین آنها می توان به رونمایی از آلبوم موسیقی فولکور ساخته ی استاد ایرج صهبایی با همراهی استاد فریدون ناصحی و کنسرت پژوهشی در اعصار مختلف موسیقی جهان به همراه گروه استاد سروش ده بستی اشاره کرد.

در کنار ساز پیانو، با توجه به علاقه ای که به موسیقی آوازی داشت و پس از گذراندن دوره هایی در این زمینه زیر نظر اساتیدی چون شاکه آقامان و هاسمیک به گروه آوازی تهران پیوست. این گروه در رشته ی آکاپلا فعالیت خود را به عنوان اولین گروه در این رشته در ایران آغاز نمود و پس از اجرای کنسرت های متعدد موفق به اخذ رتبه ی اول در جشنواره ی موسیقی فجر و سپس شرکت در فستیوال های معتبر جهانی در آسیا و اروپا و اخذ رتبه های اول و دوم در کشورهای کره و اسپانیا و ایتالیا گردید.

شیده فاضلی تدریس پیانو را از نوزده سالگی آغاز کرده و فعالیت های خود را با تمرکز بر آموزش کودکان با استفاده از متدهای معتبر جهانی ادامه داده است.