کارگاه آکوستیک، حمیدرضا پاسوار

SF_X

یکی از پنج ابزار انسان برای شناخت جهان پیرامون خود، گوش است و یکی از مهم‌ترین منابع اطلاعاتی در این جهان ناشناخته صداست
طیف وسیع موضوعات مرتبط با صدا از بیان اخطار تا ابراز اشتیاق، و از ساختارهای پیچیده‌ی هنری تا پیدایش تمدن‌ها را می توان در وجوه مختلف همین صدایی بررسی کرد که به صورت خواسته و ناخواسته هر روز و هر ساعت به گوش ما می رسد و کمتر ممکن است کنجکاوی ما را برای تحلیل و تحقیق در مورد آن برانگیزد.  بررسی صدا در علمی به نام آکوستیک، موضوع یک دوره کارگاهی است که سعی دارد به صورت پایه‌ای و عمیق، ارکان این موجود مرموز را از تحقیق علمی تا کاربرد روزمره، از هارمونی و ارکستراسیون موسیقی تا آکوستیک در معماری، از ساختمان سازهای مختلف تا ساختار استودیوهای صدابرداری مورد بازنگری قراردهد تا در پایان شرکت‌کنندگان در این کارگاه‌ها بتوانند با نگاهی نو، از منابع صوتی و نگارشی در این علم بهتر و دقیق‌تر استفاده کنند

  این کارگاه در ۴ دوره ۴ ساعته (روزهای پنجشنبه و جمعه) با هدف آشنایی عمیق تر اصحاب موسیقی چون نوازندگان، صدابرداران، طراحان صدا، سازندگان آلات موسیقی و معماران، توسط آقای حمیدرضا پاسوار طراحی شده. برای آشنایی بیشتر با مدرس دوره می توانید به وبسایت شخصی ایشان به آدرس www.Pasvar.com مراجعه کنید. این دوره در استودیو آموزشگاه چاووش برگزار خواهد شد و شامل مباحث عملی نیز می  باشد.

علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام دوره می توانند با دفتر آموزشگاه چاووش تماس بگیرند ۸۸۷۳۶۶۶۷

دوره اولماهیت صدا

الف رفتار ملکولی هوا- ماهیت صدا- نمودار سینوسی

ب- ریاضیات پایه- تعریف تابع در طبیعت- رفتارهای تابع گونه در صدا

ج- فرکانس، شاخص نسبتا ثابت- بررسی فرکانس در نمودار صدا- بررسی فرکانس در رفتار ملکولی هوا

د- انرژی، قدرت، نیرو، شاخص میرا- بررسی قدرت در نمودار صدا- بررسی قدرت در رفتار ملکولی- فشار صدا- تابع فشار صدا و میرایی موج- لگاریتم- رفتار لگاریتمی صدا

ه- رنگ، شاخص شخصیت- عوامل موثر بر رنگ صدا- عوامل موثر بر رنگ صدا- تغییرات رنگ در طبیعت- دلایل تغییرات رنگ در رفتار ملکولی

ط- موسیقی و نویز- نویز صورتی و سفید- هارمونیک‌ها- اسکیل در موسیقی- هارمونی

دوره دوم تولید

انواع مولدها

الف- مولدهای لرزنده- تار مرتعش- تیغه‌های مرتعش

ب- مولدهای کوبه‌ای- رفتار هارمونیک صفحات- مودها

ج- هوای لرزنده- لوله‌های صوتی باز- لوله‌های صوتی بسته- مولدهای الکتروآکوستیکی- مولدهای مختلط- ساختار حنجره

دوره سوم - انتشار

تندی صدا- رفتار صدا در محیط باز و بسته- تباهی های صدایی- ساختمان گوش- فون و سون- نویزهای معمول شهری- تراز نویز مجاز

رفتار سطوح

بازتاب- رفتار هندسی- واگرا و همگرا- مودها- دیفیوزرها- زمان پیچش- فاصله حیاتی

جذب- ضریب جذب- جاذب‌ها- مواد متخلخل- پوسته ها- رزناتورها- اجسام الیافی با روکش سوراخ دار

عبور- ضریب عبور- ایزولاسیون- صدای هوابرد و کوبه ای- حفره‌های باز- سازه- کانالها- پوسته ها- کوانسیدانس- دیوار- درب و پنجره

دوره چهارم- کنترل

الف- ایزوله کردن- ایزولاسیون صدای کوبه‌ای- ایزولاسیون سقف و کف

ب- کنترل پیچش- مودها- پوشش سطوح- سابین

ساختمان- بررسی پارامترهای کاربری صدا در فضای بسته- حجم- شفافیت- کاربری- زمان پیچش

فضاهای صدایی- تالار- کلاس درس- آمفی‌ تناتر- سالن ورزش- استودیو- ابزارهای اندازه گیری- استانداردها

مقدمه الکتروآکوستیک- بلندگو- آمپلی فایر- پروسسورها- میکروفون- طراحی الکتروآکوستیک