دوره فشرده مبانی تئوريک موسيقی، محمود میرزایی
این دوره برای کلیه هنرجویان علاقمند به یادگیری کلاسیک موسیقی برای آهنگسازی یا شرکت در کنکور طراحی شده و توسط آقای محمود میرزایی تدریس می شود
سرفصل مباحث
دوره اول
– ويژگی ھای چھارگانه صدا – خطوط حامل، کليدھا و مکان قرار گيری نت ھا – خطوط کمکی – آشنايی عملی مقدماتی با اصوات موسيقی – خواندن جمعی نمونه ھايی متشکل از الگو ھای نتی ساده – نحوه نگارش زمان نت ھا (ارزش ھای زمانی) – سکوت ھا – قاعده نت ھای نقطه دار – خط اتحاد – تاپلت ھا (بخش نخست)- ضرب و ميزان – اعداد در ميزان نما (کسر ميزان) – نام نت ھا در پيانو – پرده و نيم پرده – علائم عرضی – گام و مد – ماژور و مينور (بخش نخست) – فواصل و انواع نام آنھا – تزئينات و علائم تکميلی (بخش نخست) – ديناميک (شدت صدا) – گروه ھای صدای انسانی
دوره دوم
– موج صدا و خصوصياتی که می تواند حمل نمايد – نت ھا در کليد فا و دو – تاپلت ھا (بخش دوم) – ميزان ھای ساده، ترکيبی و لنگ – نيم پرده دياتنيک و کروماتيک – نت دياتنيک و کروماتيک – آنھارمونيک ھا – فواصل و ارتباط آنھا با گام ھا – آنھارمونيک فاصله – معکوس فاصله – گام، دايره پنجم ھا و سرکليدھا – محدوده تاثير علائم عرضی و ترکيبی بر روی نت ھا – انواع مينورھا – تزئينات و علائم تکميلی (بخش دوم) – سرعت و حالات بيانی
دوره سوم
– تاريخ شکل گيری علائم نگارشی موسيقی – آکوردھا: ترياد – آکورد ھای ماژور، مينور، کاسته و افزوده – معکوس آکوردھا – آکوردھای ھفتم، نھم، يازدھم و سيزدھم – نمايان ھای ثانوی – تريادھای نامتعارف – آکوردھای کواتال، کوئینتال و خوشه ای – آکوردھای مرکب – آکوردھای بی قاعده – مد ھای کليسايی – گام ھای کولی – گام ھای پنج، شش، ھشت و دوازده نتی – نظام رياضی حاکم بر نت ھا، دوبل نت ھا و آکوردھا – فواصل ملوديک و ھارمونيک – ديسونانس و کنسونانس از منظر فيزيک صوت – گروه ھای صدای انسانی (بخش دوم) – آشنايی با دستگاه ھای موسيقی ايرانی – آشنايی با نام و صدای سازھا
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.